Pracuji s dětmi, které mají potíže se soustředěním, impulzivitou a sníženou schopností sebeovládání, zažívají vnitřní neklid a následkem toho také bojují s vlastním nízkým sebevědomím.
Výchovné problémy
Jedná se o děti s potížemi při plnění základních školních povinností (záškoláctví, neplnění školních úkolů, porušování školního řádu) a o děti inklinující k rizikovému chování (sebepoškozování, užívání návykových látek, zvýšená míra agrese atd.)
Výchovné problémy
Jedná se o děti s potížemi při plnění základních školních povinností (záškoláctví, neplnění školních úkolů, porušování školního řádu) a o děti inklinující k rizikovému chování (sebepoškozování, užívání návykových látek, zvýšená míra agrese atd.)
Pocity strachu a úzkosti
Dětem se snažím pomoci lépe zvládat pocity strachu a úzkosti. Učím je technikám, které jim umožní se lépe uvolnit a svým pocitům snáze čelit.
Vztahy s vrstevníky
Mnoho dětí ve školním věku zažívá komplikované vztahy s vrstevníky, obtížně navazují nové kontakty nebo jsou jejich vztahy konfliktní. Učím je, jak se svými vrstevníky lépe komunikovat a konfliktům předcházet nebo je alespoň lépe zvládat.
Vztahy s vrstevníky
Mnoho dětí ve školním věku zažívá komplikované vztahy s vrstevníky, obtížně navazují nové kontakty nebo jsou jejich vztahy konfliktní. Učím je, jak se svými vrstevníky lépe komunikovat a konfliktům předcházet nebo je alespoň lépe zvládat.
Poruchy příjmu potravy
Pracuji rovněž s dospívajícími či mladými dospělými, kteří trpí poruchami příjmu potravy (anorexie, bulimie, záchvatovité přejídání).
Jak postupuji při práci dětmi?
U mladších dětí nejprve problém konzultuji s rodiči dítěte.
Práce s mladším dítětem probíhá alespoň zpočátku formou hry, důležitá je postupná adaptace na nové prostředí a budování si bezpečného vztahu.
Následně formulujeme zakázku – u menších dětí společně s rodiči, u starších dětí a dospívajících také se samotným dítětem / dospívajícím. Zde je zároveň potřeba posilovat pocit jejich vlastní zodpovědnosti a kompetentnosti.
Zvláště u menších dětí je důležitá interakce s rodiči a měly by tedy probíhat pravidelně společná sezení s dítětem i jeho rodiči (nebo alespoň část sezení).
V dalších setkáních postupně probíhá analýza problému a odhalování jeho příčin.
Při své práci používám kromě samotného rozhovoru také např. terapeutické karty, společnou hru, kresbu, prvky psychodramatu, některé prvky práce s tělem, relaxace či imaginace.
Terapie je ukončena po dosažení stanoveného cíle nebo cílů, případně po vzájemné domluvě klienta a terapeuta.